spantonie@interia.pl

+48 (29) 764 88 140

Rekrutacja do pierwszych klas szkół podstawowych

Rekrutacja do pierwszych klas szkół podstawowych

Od dnia 1 marca 2021r. prowadzona będzie rekrutacja do pierwszych klas szkół podstawowych których organem prowadzącym jest gmina Olszewo Borki na rok szkolny 2021/2022. Na podstawie art. 154 ust. 1 pkt 1 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia- Prawo Oświatowe (t.j. Dz. U. 2020 r., poz.910 z późn. zm.

  1. Postępowanie rekrutacyjne prowadzi się na kolejny rok szkolny. Do klas I przyjmowane są:
    • dzieci 7 letnie (urodzone w roku 2014) – objęte obowiązkiem szkolnym,
    • dzieci 6 letnie (urodzone w roku 2015) – zgodnie z wolą rodziców, jeżeli dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzednim roku szkolnym, w którym ma rozpocząć naukę w szkole albo posiada opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.
  2. Dziecko, które w roku szkolnym 2020/2021 realizuje obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej innej niż szkoła w obwodzie której mieszka, jest przyjmowane na wniosek rodziców do klasy I tej szkoły bez przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego. Wniosek, o którym mowa powyżej, składa się do dyrektora szkoły w terminie do 28 lutego 2021 r.
  3. Druki wniosków rekrutacyjnych dostępne są na stronie internetowej www.olszewo-borki.pl lub w siedzibie placówki oświatowej.
  4. Nabór prowadzi się zgodnie z zarządzeniem nr 8/2021 Wójta Gminy Olszewo- Borki. Harmonogram czynności:
    • od 1 do 15 marca 2021 r. przyjmowanie wniosków,
    • 19 marca 2021 r. opublikowanie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,
    • od 22 do 30 marca 2021 r.złożenie potwierdzenia woli zapisu kandydata,
    • 31 marca 2021 r. opublikowanie list dzieci przyjętych i nieprzyjętych
    • od 1 kwietnia 2021r. procedura odwoławcza.
  5. Postępowanie rekrutacyjne prowadzić będzie Komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora placówki oświatowej.
  6. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może zwrócić się do właściwej instytucji o potwierdzenie złożonych informacji we wniosku.
  7. Rodzicom (prawnym opiekunom) przysługuje prawo odwołania od rozstrzygnięcia komisji, w terminie 7 dni do dyrektora placówki.
  8. Dyrektor rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni od dnia otrzymania.
  9. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor przeprowadza postępowanie uzupełniające, które powinno zakończyć się do końca sierpnia 2021 r.