Od dnia 1 marca 2024r. prowadzona będzie rekrutacja do pierwszych klas szkół podstawowych, których organem prowadzącym jest gmina Olszewo – Borki na rok szkolny 2024/2025
(Na podstawie art. 154 ust. 1 pkt 1 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia- Prawo Oświatowe ( t.j. Dz. U. z 2021, poz. 1082 z późn. zm.)
- Postępowanie rekrutacyjne prowadzi się na kolejny rok szkolny. Do klas I przyjmowane są:
- dzieci 7 letnie (urodzone w roku 2017) – objęte obowiązkiem szkolnym,
- dzieci 6 letnie (urodzone w roku 2018) – zgodnie z wolą rodziców, jeżeli dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzednim roku szkolnym, w którym ma rozpocząć naukę w szkole albo posiada opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.
- Dziecko, które w roku szkolnym 2023/2024 realizuje obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej innej niż szkoła w obwodzie której mieszka, jest przyjmowane na wniosek rodziców do klasy I tej szkoły bez przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego. Wniosek, o którym mowa powyżej, składa się do dyrektora szkoły w terminie do 29 lutego 2024 r.
- Druki wniosków rekrutacyjnych dostępne są na stronie internetowej olszewo-borki.pllub w siedzibie placówki oświatowej.
- Nabór prowadzi się zgodnie z zarządzeniem nr 10/2024 Wójta Gminy Olszewo- Borki.
Harmonogram czynności:
- od 1 do 14 marca 2024 r. przyjmowanie wniosków,
- 18 marca 2024 r. opublikowanie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,
- od 21 do 28 marca 2024 r. złożenie potwierdzenia woli zapisu kandydata,
- 29 marca 2024 r opublikowanie list dzieci przyjętych i nieprzyjętych
- od 1 kwietnia 2024r. procedura odwoławcza.
- Rodzice kandydatów składają do właściwego sekretariatu wypełniony wniosek wraz
z niezbędnymi załącznikami potwierdzającymi spełnianie kryteriów przez kandydata określonymi w Uchwale Rady Gminy. - Postępowanie rekrutacyjne prowadzić będzie Komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora placówki oświatowej.
- Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może zwrócić się do właściwej instytucji
o potwierdzenie złożonych informacji we wniosku. - Rodzicom (prawnym opiekunom) przysługuje prawo odwołania od rozstrzygnięcia komisji,
w terminie 7 dni do dyrektora placówki. - Dyrektor rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni od dnia otrzymania.
- Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor przeprowadza postępowanie uzupełniające, które powinno zakończyć się do końca sierpnia 2024 r.