Od dnia 1 marca 2021r. prowadzona będzie rekrutacja do pierwszych klas szkół podstawowych których organem prowadzącym jest gmina Olszewo Borki na rok szkolny 2021/2022. Na podstawie art. 154 ust. 1 pkt 1 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia- Prawo Oświatowe (t.j. Dz. U. 2020 r., poz.910 z późn. zm.
- Postępowanie rekrutacyjne prowadzi się na kolejny rok szkolny. Do klas I przyjmowane są:
- dzieci 7 letnie (urodzone w roku 2014) – objęte obowiązkiem szkolnym,
- dzieci 6 letnie (urodzone w roku 2015) – zgodnie z wolą rodziców, jeżeli dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzednim roku szkolnym, w którym ma rozpocząć naukę w szkole albo posiada opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.
- Dziecko, które w roku szkolnym 2020/2021 realizuje obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej innej niż szkoła w obwodzie której mieszka, jest przyjmowane na wniosek rodziców do klasy I tej szkoły bez przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego. Wniosek, o którym mowa powyżej, składa się do dyrektora szkoły w terminie do 28 lutego 2021 r.
- Druki wniosków rekrutacyjnych dostępne są na stronie internetowej www.olszewo-borki.pl lub w siedzibie placówki oświatowej.
- Nabór prowadzi się zgodnie z zarządzeniem nr 8/2021 Wójta Gminy Olszewo- Borki. Harmonogram czynności:
- od 1 do 15 marca 2021 r. przyjmowanie wniosków,
- 19 marca 2021 r. opublikowanie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,
- od 22 do 30 marca 2021 r.złożenie potwierdzenia woli zapisu kandydata,
- 31 marca 2021 r. opublikowanie list dzieci przyjętych i nieprzyjętych
- od 1 kwietnia 2021r. procedura odwoławcza.
- Postępowanie rekrutacyjne prowadzić będzie Komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora placówki oświatowej.
- Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może zwrócić się do właściwej instytucji o potwierdzenie złożonych informacji we wniosku.
- Rodzicom (prawnym opiekunom) przysługuje prawo odwołania od rozstrzygnięcia komisji, w terminie 7 dni do dyrektora placówki.
- Dyrektor rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni od dnia otrzymania.
- Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor przeprowadza postępowanie uzupełniające, które powinno zakończyć się do końca sierpnia 2021 r.